[pic=4_1235375639.JPG]Nadat Glen Van den Bergh uit Lichtaart vorig jaar nog Belgisch kampioen indoorkarten werd, werd er dit jaar resoluut voor een andere discipline gekozen. Na flink wat overwinningen met uiteindelijk de Belgische titel als kers op de taart, werd het verlangen om eens iets anders te proberen steeds groter. Indoor was de top bereikt, maar outdoor licht er nog een heel nieuwe uitdaging voor de wielen.In het tussenseizoen werd er dan ook flink gewerkt. Eerst om contacten te leggen met een nieuw team en daarna moest ook het financiële plaatje eens goed bekeken worden. Uiteindelijk werd de knoop doorgehakt en werd er beslist om samen met het team van DW Racing uit Tessenderloo in zee te gaan. DW Racing neemt reeds enkele jaren deel aan de BEKC en behaalde vorig jaar nog de titel in de Rotax Max klasse (de snelste klasse binnen BEKC). Ervaring en kennis genoeg in huis dus om enkele jonge piloten van de nodige know how te voorzien. En zo zal Glen dit jaar uitkomen in de Rotax Max klasse, samen in één ploeg met de Portugees Felipe Vieira en de in Zaventem wonende Jurgen Willems. Toevallig twee piloten die we nog kennen vanuit het indoor verleden.In dit eerste jaar is leren voor alle drie de piloten de belangrijkste opdracht. Het resultaat komt misschien nog niet op de eerste plaats maar indien de kans zich voordoet, is een goed resultaat natuurlijk ook altijd leuk meegenomen. Daarom werd er, ondanks de nog winterse weersomstandigheden, reeds flink getraind. Drie weken geleden waren we op het circuit van Francorchamps aanwezig, twee weken geleden en vorige week werd er op Eindhoven getraind en nu zaterdag, de dag voor de eerste wedstrijd natuurlijk op Berghem (Nederland) waar zondag de eerste wedstrijd plaatsvond.En deze wedstrijd gaf meteen al een beeld van wat er zoal kan gebeuren in een outdoor wedstrijd. Zaterdag werd er getraind op een prachtig mooie droge piste. Maar zondag, bij de start van de wedstrijd, lag alles klets nat om dan op het einde van de wedstrijd toch weer een droge strook te hebben met naast de rijlijn nog volop nat. Geen simpele opdracht voor onze jonge onervaren piloten.[b]Chronoritten: pech en spanning[/b]Tijdens de chronoritten werd er nog gereden op oude regenbanden om zo de wedstrijdbanden zoveel mogelijk te sparen. Dit leverde op een deelnemersveld van 19 ploegen een bescheiden veertiende plaats op. Voor de start konden dan vlug de nieuwe banden gemonteerd worden en er werd dan ook zeer goed gestart. Van de veertiende plaats rukte Felipe (die de start genomen had) in enkele ronden tijd op naar de vijfde plaats. Doch, het mocht niet zijn. In de vierde ronde werd hij langs achter aangereden waardoor de ketting van het tandwiel sprong en hij tot stilstand kwam langs de piste. De eerste keer ook dat het team van DW in Aktie kon komen voor de herstelling. Met een achterstand van vier ronden kon men opnieuw van start gaan. Felipe kon zijn stint nu verder uitrijden tot Jurgen overnam. Nadat Jurgen een half uur gereden had, sloeg het noodlot opnieuw toe. Vanuit de pits werd opgemerkt dat de uitlaat los zat. Jurgen werd dan ook binnengeroepen en voor een tweede keer kon DW zijn kunde laten zien. Een afgebroken bout in de steun voor de uitlaat was dit maal de boosdoener. DW herstelde zo snel mogelijk en Jurgen werd als piloot gewisseld door Glen. Eindelijk kon Glen voor het eerst aantreden in een outdoorwedstrijd en dit in een supersnelle kart. Even ter vergelijking, een indoorkart, waar iedereen al eens mee kan gaan rijden heeft 6,5pk. De Rotax waarmee Glen hier op pat kon heeft 29pk. En of die vooruit komt. Glen werkte een perfecte stint af. Snel en zonder één fout te maken, wat zeer belangrijk is. Op het einde kreeg hij wel af te rekenen met tot op de draad versleten regenbanden op een opdrogende piste, maar ook dit wist hij perfect onder controle te houden. Bij de finish werd het team afgevlagd op de vijftiende plaats. Niet zo hoog maar zonder de twee mechanische tegenslagen had deze uitslag er heel anders uitgezien.Na de wedstrijd was iedereen toch wel zeer tevreden. Zowel de piloten als team DW. De wijze waarop de nieuwe piloten de wedstrijd hadden gereden stemde iedereen uitermate tevreden. Als zij in de toekomst op deze ma nier kunnen blijven rijden en vooral nog kunnen bijleren, moeten er toch nog enkele leuke resultaten uit de bus komen dit jaar.Op naar de volgende wedstrijd dus en die heeft plaats op 19 april op het circuit van Eindhoven. [pic=4_1235375624.JPG][pic=4_1235375609.JPG][pic=4_1235375591.JPG][pic=4_1235375569.JPG]